2015-05-01

Tacksam..

Lyssnade på en sång ( som så många gånger förr) den e bra, men jusst denna kväll när jag proppade lurarna i öronen, på med spotify o begav mig till jobbet, så hörde jag texten på ett sätt jag inte gjort tidigare.. "Everyday you wake up in the morning is a good day"... Något man bör påminnas om ibland :) jag är tacksam för varje andetag jag får <3 Jag är även tacksam för mina kära vänner <3 För min älskade son <3 För varje dag jag fått uppleva tillsammans med de jag älskar. Så, varje gång du vaknar o slår upp ögonen.. tänk på det.. du har vaknat o får uppleva (förhoppningsvis) en till dag.. Om du inte kliver ur sängen o sätter foten rätt på en katt-spya o halkar omkull o slår i huvudet på sängkanten. :O ok, då är det ingen bra början.. men om du trots detta fortfarande andas... var tacksam. <3



Thomas, Thomas, Thomas.. vad jag älskar denna man, sååå tacksam att kalla honom min vän :) Jag är även tacksam för varje dag som han öppnar sina ögon o fortfarande finns där. Vi har alltid så kul ihop. <3 o så hans lilla Bimbo, en liten misse med ett såå välförtjänt namn :P




























I söndags stod vi några PartyLite konsulenter på Bomässan i Smedjebacken.. Jag höll på o döööö.. detta fick vi mittemot oss :O När de hade de bortre dörrarna öppna o luften drogs mot vårt håll så var stanken nästan outhärdlig, jag fick helt enkelt gå undan lite när det blev som värst.. Uuurrrrrrkkk... faktiskt tacksam även för detta, blev ju påmind om hur vansinnigt äckligt det är.. haha..












Sista April o Valborg.. lite ärenden på stan o sen en fika på Café Engel med mor. 
En OatChaiLatte..  o en liten pralin <3 

Sedan de började med Oatlys iKaffe så har de fått min chailatte riktigt het.. tidigare när jag var en "besvärlig" kund o skulle ha mjölkfritt så lyckas de aldrig riktigt få den het, bara ljummen, tacksam dock för deras vilja att ge kunden det den vill ha :) Absolut det bästa fiket i stan. <3










 Ett av mina ärenden var att hämta ett paket från Naturalbox, med iver öppnade jag paketet när jag kom hem :) Så spännande att prova nya produkter, lila majs var nåt nytt för mig. Lila majs innehåller mer antioxidander än i blåbär :O så det vill inte säga lite med andra ord :) 

Med var oxå ett recept på en smoothie som innehöll de ingredienser som var med i paketet.. Så körde en dubbel sats så det räckte till både mig o sonen.. Smakade helt ok.. mer än ok faktiskt, den var väldigt god :D Älskar ju kokosvatten.. Sugröret var väl lite onödigt, det var i papper så mjuknade ju efter ett tag o måste kastas, hade varit bättre om man fått ett i glas tycker jag. Det innehöll även ett läppbalsam.. o balsam var det verkligen,, sååå skönt på läpparna <3






Dett är smoothisen som jag gjorde enligt receptet,, eller.. nästan, det skulle vara något som heter camu camu i oxå, men det visste jag inte vad det var o inte hade jag det hemma heller då :) så det är uteslutet.. fick dock reda på av naturalbox att den är en väldigt c-vitaminrik, så får kolla mer om det.











Blev dock förtjust i lila majs, så i min frukostsmoothie idag fick den hänga på :)

I denna är det:

1 Banan
3 dl Hallon
2 dl Vatten
1 tsk Lila majs
1 tsk Chia

Kör allt i mixer o häll upp.
Drick o njut :)







Med Kärlek
<3<3<3







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar